To pytanie zadaje sobie każdy przedsiębiorca i menedżer zarządzający niezależnie od wielkości firmy. W czasach szybkiego przepływu informacji, jej dostępności i natłoku danych otaczających nas w każdej minucie właściwe i efektywne zarządzanie biznesem to kluczowa kwestia. Rzutuje ona często na tym, czy dane przedsięwzięcie osiąga sukces czy też nie.
Obecnie większość firm na świecie, zarówno małych jak i dużych, jest w różnym stopniu zarządzanych przez systemy informatyczne CRM (customer relationship management) czy ERP (enterprise resource planning).
Jedym z przykładów oprogramowania do zarządzania magazynem firmy jest aplikacja LOMAG. Oprogramowanie przeznaczone jest dla małych i średnich przedsiębiorstw i zapewnia podstawową i intuicyjną funkcjonalność, która doskonale odpowiada na potrzeby firm. Niewątpliwą zaletą programu LoMag jest też obsługa dowolnej ilości magazynów. Funkcja ta znajdzie zastosowanie w firmach, które w ramach swojej działalności prowadzą różne jednostki, np. sklepy.
Ideą programu magazynowego LoMag było , jak zapewnia producent, utworzenie aplikacji prostej w obsłudze, a przy tym niezawodnej i funkcjonalnej. Przejrzysty interfejs spełnia to zadanie. Dostęp do poszczególnych funkcji został dobrze przemyślany, z uwzględnieniem podstawowych przypadków użycia programu. Dużym atutem jest zastosowanie interfejsu MDI, dającego możliwość jednoczesnego działania na wielu oknach dialogowych.
Program magazynowy LoMag jest sukcesywnie rozbudowywany. Systematycznie publikowane są aktualizacje, które zawierają sugestie od użytkowników programu. W związku z tym cenimy każdą uwagę i pomysł, dotyczące dalszego rozwoju aplikacji. Mamy nadzieję, że kolejne zmiany w programie spotkają się z aprobatą odbiorców. Również w przypadku potrzeby ze strony klienta na integrację ze sklepem internetowym lub inną usługą, może ona zostać wykonana.
Z programu LoMag aktualnie korzysta kilka tysięcy firm w Polsce a także w 30 krajach poza Polską. Interfejs i wydruki programu są dostępne w języku Polskim, Angielskim i Rosyjskim. Program współpracuje z czytnikami, kolektorami danych, drukarkami etykiet oraz drukarkami fiskalnymi. Powstała również wersja na urządzenia z systemem Android, która wykorzystując wbudowaną kamerę pozwala wykorzystać telefon jako bezprzewodowy kolektor danych.
Firma LONGINT – producent programu LoMag została założona w czerwcu 2004, ale jej doświadczenie sięga jeszcze czasów programowania w asemblerze 6502 na sławnych 8-bitowych mikrokomputerach Atari i Commodore.
Zatrudnia i współpracuje z wykwalifikowanymi specjalistami z dziedziny inżynierii, projektowania i programowania aplikacji. Programiści firmy LONGINT posiadają wyższe wykształcenie informatyczne i wieloletnie doświadczenie w tworzeniu aplikacji.
Kluczem do niezawodności oferowanych przez LONGINT rozwiązań jest dokładne planowanie każdego kroku cyklu życia oprogramowania - począwszy od studium wykonalności - na fazie wsparcia powdrożeniowego skończywszy.
Już za miesiąc Kongres Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie
Prawdziwym kamieniem milowym w rozwoju komunikacji było powstanie internetu oraz social media. Kiedyś specjalista ds. PR pracował przez telefon, fax, a dzisiaj musi być cały czas on-line. Kolejną zmianą był rozwój nowoczesnych technologii, które znacząco wspomagają i ułatwiają działania public relations. Mowa między innymi o cyfrowym monitoringu mediów czy wirtualnych biurach prasowych. To wszystko będzie przedmiotem dyskusji podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się w dniach 21-22 kwietnia w Rzeszowie.
Już w przyszłym miesiącu, do Rzeszowa przyjedzie ponad 250 osób, by uczestniczyć w kolejnym ważnym dla branży PR wydarzeniu. Jego organizatorami są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Tematem przewodnim Kongresu będą relacje z mediami oraz promocja wydarzeń, które w dzisiejszych czasach nie mogą byś skutecznie prowadzone bez nowoczesnych technologii.
Biuro prasowe w internecie to już codzienność
Dzięki rozwojowi techniki większość działań, także PR-owych, przenosi się do wirtualnej rzeczywistości. Doskonałym przykładem są tu narzędzia zarządzające mailingiem. Większość specjalistów od komunikacji korzysta ze zwykłej skrzynki pocztowej, jednak istnieją programy mailingowe, które służą do wysyłki maili grupowych. Ułatwiają one dystrybucję informacji prasowych, szczególnie biorąc pod uwagę konieczność ręcznego ukrywania odbiorców komunikatów w klasycznych skrzynkach mailowych.
Jeszcze bardziej rozbudowaną formą takiego narzędzia jest wirtualne biuro prasowe. Zwykły mailing nie jest do końca efektywny, ponieważ dzięki biurom prasowym można szybko zarządzać nie tylko wysyłką e-maili, ale również tworzyć bazy dziennikarzy, planować dystrybucję z wyprzedzeniem czy udostępniać materiały prasowe i graficzne na bieżąco. Krótko mówiąc, takie systemy pozwalają na sprawną organizację działań medialnych i gromadzą wszystko, czego potrzebuje dziennikarz, w jednym miejscu.
We współczesnym biznesie liczy się przede wszystkim czas. Dlatego największą zaletą nowoczesnych technologii jest skracanie czasu trwania wykonywanych zadań oraz zmniejszenie kosztów. Przykładowo, wirtualne biura prasowe umożliwiają nawiązanie szybkiego kontaktu z dziennikarzami oraz monitorują te relacje. Takie możliwości daje m.in. biuro prasowe Newslink - mówi dr Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exacto Sp. z o.o.
Monitoring mediów na bieżąco w sieci
Podstawowym zadaniem każdego specjalisty public relations jest monitoring mediów. Przegląd prasy obejmuje dzisiaj nie tylko gazety, ale również materiały radiowe i telewizyjne oraz komentarze w mediach społecznościowych. Dzisiaj kompleksowa analiza mediów musi odbywać się w czasie rzeczywistym z uwzględnieniem m.in. Facebooka i Twittera. Dlatego ręczne wyszukiwanie informacji i komentarzy zwyczajnie przestało być możliwe.
Dynamiczny rozwój mediów spowodował, że agencje przestały się zajmować ich monitoringiem. Dzisiaj potrzebne są do tego wyspecjalizowane firmy. Musimy pamiętać, że komentarze na temat marek mogą pojawić się w sieci w każdej chwili, szczególnie że każdy ma w kieszeni smartfon z dostępem do sieci - mówi Adam Łaszyn, prezes zarządu Alert Media Communications.
Kongres Profesjonalistów Public Relations
Specjaliści ds. PR nie mogą również zapominać o trendach w dostarczaniu informacji. Klasyczna informacja prasowa w dobie mikroblogów, tweetów oraz postów na Facebooku traci na znaczeniu. Komunikacja dąży do maksymalnego skrócenia, co jest kolejnym wyzwaniem dla branży. Te problemy z pewnością zostaną poruszone na warsztatach praktycznych podczas zbliżającego się Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.
Głównym sponsorem wydarzenia jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Do grupy kluczowych partnerów Kongresu należą: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszów, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka oraz Alert Media Communications. Przy wydarzeniu współpracują także: Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Exacto Sp. z o.o., Publicon Public Relations, SARE e-mail marketing, Sprinet, Mestengo, TOP S.A., Newslink, Canzan, konferencja PRawdziwy PR, Mobile Madness, SEPJA digital, Vegacom, Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Rzeszowie, Tipmedia, Meble.pl, IAA Polska, Instytut Publico i Filmowy.org.
Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Pomysłodawcą Kongresów PR jest dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o., który od 16 lat organizuje spotkania branży PR w Rzeszowie oraz Wrocławiu.
Patronat medialny nad tegorocznym Kongresem Profesjonalistów PR objęły: TVP3 Rzeszów, Grupa RMF, Polskie Radio Rzeszów, Gazeta Codzienna Nowiny, Nowiny24.pl, gospodarkaPodkarpacka.pl, CarpatiaBiznes.pl, MarketingDlaCiebie,pl, Portalmedialny.pl, kampaniespołeczne.pl, Law Business Quality, Klinika e-commerce, internetPR.pl, OOH magazine, MarketingMiejsca.com.pl, Imperium Kobiet, eBiznesOnline, marketingmobilny.pl, Giełda Eventów, Klub Sponsora, Marketer+, Marketing i Rynek, biznesnetworking.pl, MojeKonferencje.pl, Marketing przy Kawie, MiejscaKonferencyjne.pl, SaleBiznesowe.pl, MojRzeszow.pl, SprawnyMarketing.pl, Pomia.pl, PIAP, SOCIALPRESS, MarketingLink, Bankier.pl, PRNews.pl, Mediarun.com, RESinet.pl, AdMonkey, 24PR.pl, Manager24, NewsrmTV, Biznesnafali.pl, odpowiedzialnybiznes.pl, naszbiznes24.pl, gielda-inwestora.pl, eventplatforma.pl, Epr.pl, Camido.pl, Fundacja Managerska CREATIVE, Agencja Managerska VIP for You, Kompendium CSR, Magazyn Akademicki Koncept, Przekarpacie.pl.
Kongres wspierają także: Wydawnictwo Message House, Dom Wydawniczy REBIS, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Onepress (Grupa Helion), Wydawnictwo Difin, Wydawnictwo Naukowe PWN, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Wydawnictwo MT Biznes i Wydawnictwo Novae Res.
Informacja prasowa
Design Thinking Week" to warsztaty bezpłatne, które odbywają się w dniach 02–09 listopada 2015 roku w Warszawie.
Wszystkiego co chciałbyś wiedzieć o design thinking, a bałeś się zapytać (a może nie miałeś dotąd okazji?) dowiesz się od 2 do 9 listopada w Gmachach Politechniki Warszawskiej, Urzędzie Miasta, Centrum Nauki „Kopernik” i wielu, wielu innych miejscach.
Design Thinking to metodologia prototypowania produktów lub usług, a także służąca kreatywnemu rozwiązywaniu problemów zarówno inżynierskich, jak i społecznych, najlepsze wzorce kreatywnego myślenia, otwartości umysłu i siły pracy zespołowej - prosto z Doliny Krzemowej.
"Zaczniemy niczym u Hitchcocka - na początku trzęsienie Ziemi, a potem napięcie będzie rosło... Czy wiesz co NAPRAWDĘ znaczy think outside the box? Jeśli naprawdę, NAPRAWDĘ czegoś chcesz - możesz wszystko! Możesz zmienić świat wokół siebie (i siebie przy okazji też :). Możesz pokonać każdą barierę biurokratycznej niemocy i nieświętej trójcy NBS. Never Before Seen? Tak, może nikt tego dotąd nie widział, może nigdy tego nie było, może nie miałeś szansy na prawdziwą, nieskrępowaną kreatywność. Spróbuj razem z nami! Wyjdziemy ze swego „pudełka”, poznamy siłę innowacji, kreatywnego myślenia i pracy zespołowej."
W ramach Design Thinking Week odbędą się darmowe warsztaty:
Design Thinking jako narzędzie projektowania zmian w kulturze korporacyjnej
Design Thinking Workshops dla młodzieży szkolnej
Warsztat dla Kół Naukowych Politechniki Warszawskiej
Service Safari
Finałowa Gala Design Thinking Evening & Night
Sen o Warszawie
Stawka większa niż życie (jednego pokolenia). Zagraj o swoje miasto!
Warsztat dla studentów i doktorantów Politechniki Warszawskiej
Naucz się nauczać kreatywnie
Nowe szaty Cesarza
Kreatywny networking - wymyślmy coś lepszego niż wizytówki
Matrix Thinking - dotyczący przewagi konkurencyjnej
Design Thinking for Startups
Miejsce do pracy
Więcej informacji na: http://technologie-relacje-wiedza.pl
Instytut Polityki Energetycznej im. Ignacego Łukasiewicza, Katedra Ekonomii Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza oraz Studenckie Koło Naukowe "Eurointegracja" serdecznie zapraszają na ogólnopolską konferencję „Polityka energetyczna UE - filary i perspektywy rozwoju”.
Spotkanie odbędzie się na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza 25-26 kwietnia 2016 r. Patronat honorowy nad konferencją objęli Prezes Urzędu Regulacji Energetyki, Prezydent Miasta Rzeszowa, a także Wojewoda Podkarpacki.
Celem tegorocznej konferencji będzie wymiana wiedzy naukowej oraz doświadczeń przedstawicieli z różnych kręgów, którzy chcą wspólnie uczestniczyć w dyskusji naukowej dotyczącej polityki i bezpieczeństwa energetycznego Unii Europejskiej. Organizatorzy zapraszają na spotkanie wszystkich, którzy chcą się odnieść do koncepcji rozwoju UE, kwestii polityki energetycznej oraz zagadnień konkurencyjności poszczególnych gospodarek narodowych w kontekście transformacji (modernizacji) sektora energii.
Plan tegorocznej debaty obejmuje wystąpienia w ramach panelu plenarnego, podczas którego omawiane będą perspektywy rozwoju Unii Energetycznej i transformacji polskiej polityki energetycznej. Dodatkowo odbędą się sesje tematyczne, podczas których podane dyskusji zostaną zagadnienia takie jak: bezpieczeństwo energetyczne, efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii, inteligentne sieci oraz badania i rozwój innowacyjnych technologii obszaru energii, także w kontekście konkurencyjności polskiego przemysłu.
Jako prelegenci swój udział potwierdzili m.in. Ireneusz Łazor (Towarowa Giełda Energii S.A.), Michał Kurtyka (Ministerstwo Energii), Adam Janczak (Ministerstwo Spraw Zagranicznych), Maciej Kołaczkowski (World Economic Forum), Paweł Turowski (Biuro Bezpieczeństwo Narodowego), Monika Morawiecka (Polska Grupa Energetyczna), Małgorzata Mika-Bryska (Ministerstwo Energii).
Dodatkowa korzyścią konferencji jest możliwość wygłoszenia referatów naukowych oraz przygotowania i przesłania po konferencji artykułów naukowych, które mogą zostać opublikowane w wysoko punktowanych publikacjach m. in. w monografii wieloautorskiej(20 punktów – zaproszeni zostaną wybrani prelegenci), zeszytach naukowych „Humanities and Social Science” (14 punktów), czasopiśmie naukowym „Polityka Energetyczna” (10 punktów), „Zeszytach Naukowych Instytutu Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią Polskiej Akademii Nauk” (9 punktów), czasopiśmie naukowym „Polityka i Społeczeństwo” (9 punktów), monografii zbiorowej (4 punkty).
Formularz zgłoszeniowy wraz z abstraktem referatu naukowego potwierdzający chęć udziału w konferencji powinien zostać przesłany w terminie do 31 marca 2016 r. Dostępny na stronie: http://www.instytutpe.pl/formularz-zgloszeniowy/
Patronat medialny nad konferencją objęły: TVP Rzeszów, Gazeta Codzienna Nowiny, Nowa Energia, Gospodarkapodkarpacka.pl, Wysokienapiecie.pl, Biznesalert.pl, Cire.pl, Pomia.pl
Wszelkie szczegółowe informacje na temat konferencji dostępne są na stronie: www.energy.prz.edu.pl
Zapraszamy serdecznie na pierwszą polską konferencję podcasterów: "PolCaster 2015", która odbędzie się w dniu
Pierwszy raz w Polsce, w tak szerokim gronie spotkają się podcasterzy, słuchacze, media.
Podkasting to audycje w formie radiowej umieszczane w internecie do pobrania i subskrybowania przez słuchaczy. Zapoczątkowany został w 2004 roku i po 10 latach rozwinął się głównie w USA i Kanadzie.Doskonałe narzędzie dotarcia do odbiorców przez Internet. W Polsce jest skatalogowanych około 200 podkastów o bardzo różnej tematyce.
Największe polskie podkasty gromadzą wokół swoich audycji ogromne, aktywne społeczności. Co więcej, swoje audycje tworzą politycy, aktorzy, doradcy, firmy, psychologowie, coache, doradcy biznesowi, pasjonaci nowych technologii, sprzętu, nauki, gier itd.
Wśród publikowanych na całym świecie audycji można znaleźć m.in.:o technologii, prawie, kinematografii, psychologii,audioblogi, audycje naukowe, zwykłe pogaduszki kolegów, recenzje gier i filmów, porady ekonomiczne, finansowe, psychologiczne. Z podkastów można uczyć się języków, programowania, technik sprzedaży itd.
Konferencja "PolCaster 2015", to miejsce zarówno dla rozpoczynających swoją przygodę z podkastingiem, jak i weteranów. Po raz pierwszy możemy spotkać swoich ulubionych twórców podkastów i laureatów branżowych nagród, m.in. European Podcast Award. Jeśli chcemy nagrywać własny podkast, skorzystajmy z ich doświadczeń.
Będziemy także rozmawiać o polskim rynku nowych mediów, zagadnieniach technicznych i promocyjnych.
Program "PolCaster 2015":
Rozpoczęcie. Wstęp, kilka słów o sponsorach, partnerach i o tym, co będzie działo się cały dzień (łącznie z zaproszeniem na warsztaty).
Historia.Rozwój wybranych polskich podkastów. Podcasty autorskie, wzloty, upadki i nauczki.
Początek przygody z mikrofonem.Dlaczego warto podkastować? Co twórcom daje podkasting? Sprzęt i programy do podkasterki.
Podcast branding. Muzyka w intro, oprawa graficzna - w co warto zainwestować? Zasady iTunes, czyli jak wycisnąć wszystko z tagów. Zalety i wady łączenia się w większe stacje i organizacje.
Podcast jako forma komunikacji. Różnice między podkastami a innymi kanałami masowego nadawania (radio, blogi, wideo, netcasty). Bariery i możliwości podkastowania.
Od strony słuchawek. Kto słucha podkastów? Charakterystyka odbiorców. Do czego przydają się statystyki i jak je zbierać. Budowanie społeczności - moc zapału i zaangażowania. Czym jest podkasting dla odbiorców?
Rynek podkastów. Podkasting w Polsce, w Europie i na świecie, podobieństwa i różnice. Międzynarodowe platformy, na których warto być. Konkursy i nagrody podkasterskie - co się dzieje na świecie, co możemy zrobić u siebie?
Marketing i reklama.Gdzie szukać odbiorców? Promocja podkastu w internecie i poza nim. Jakie są sensowne formy reklamowe?
Pieniądze. Komercyjny sens podkastowania - za i przeciw. Finansowanie podkastingu. Przykłady zarabiania na podcastach.
Więcej informacji o konferencji na stronie:www.polcaster.pl